KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Afşin Meslek Yüksekokulu

09.04.2025 - 2024-2025 Yaz Dönemi Staj Duyurusu

KSÜ-AFŞİN MESLEK YÜKSEKOKULU



2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM BAHAR YARIYILI

 

YAZ DÖNEMİ STAJ DUYURUSU



Başvuru Tarihleri

05 Mayıs 2025 – 27 Haziran 2025

Staj Başlama ve Bitiş Tarihi

07 Temmuz 2025 – 18 Ağustos 2025

Staj Dosyası Teslimi ve Staj Sınav Tarihleri

15-19 Eylül 2025

(Bölüm staj sınav tarihi ayrıca ilan edilecektir)

 

 

STAJ YAPABİLME ŞARTLARI

1) 95104 Endüstriye Dayalı Eğitim (staj) dersini 2024-2025 Eğitim-Öğretim Bahar Yarıyılı ders kaydında seçmiş olmak.

2) 01.07.2024 tarihinde Yüksekokulumuz https://afsinmyo.ksu.edu.tr/ web adresi duyurular bölümünde ilan edilecek olan “onaylanmış staj listesinde” ismi olmak. Staj başvuru evrakını bölüm sekreterliğine eksizsiz teslim etmiş olup, onaylanmış staj listesinde ismi olmayanların bölüm sekreterliği (0344-3002251) ile irtibata geçmesi gerekmektedir. 

STAJ BAŞVURU İŞLEMLERİ

Staj ile ilgili tüm evraklar Meslek Yüksekokulumuz https://afsinmyo.ksu.edu.tr/Default.aspx?SId=7445 web adresinden temin edilebilir.

1.AŞAMA (BAŞVURU EVRAKI-STAJ PROTOKOLÜ ALMA): Meslek Yüksekokulumuzun yukarıda belirtilen web adresinden Staj Başvuru Protokolü’nün çıktısı alınarak istenen bilgiler eksiksiz ve okunaklı şekilde dolduracaktır. Başvuru protokolü okulumuz bölüm sekreterliğinden de alınabilir.

2.AŞAMA (İŞ YERİ STAJ BAŞVURU ONAYI): Doldurulan Staj Protokolü staj yapılacak iş yerinin staj yetkilisine onaylatılacaktır.

3.AŞAMA (DANIŞMAN ONAYI): Staj Protokolü staj yapılacak iş yerinin staj için uygun olup olmadığı hakkında danışman öğretim elemanının onayını alınız.

4.AŞAMA (STAJ EVRAKI TESLİMİ): Staj yapılacak iş yeri ve Afşin MYO Birim Staj Yetkilisine onaylatılan staj başvuru protokolü okul özel kalemi / sekreterliğine elden teslim edilecek. 

5.AŞAMA (STAJ DOSYASI TEMİNİ): Staj dosyaları, Meslek Yüksekokulumuzun yukarıda belirtilen web adresinden temin edilebilir.   

6.AŞAMA (DOSYA DOLDURMA): Staj dosyası bölüm programlarınızda belirtilen  “staj konu başlıkları” kriterlere uygun şekilde doldurulacaktır.  

        7.AŞAMA (DOSYA TESLİMİ-STAJ SINAVI): Eksiksiz doldurulan ve iş yerine onaylatılan staj dosyaları yukarıda takvimde belirtilen tarihte bölüm staj komisyonuna (danışman öğretim elemanına) elden teslim edilerek staj sınavına girilecektir.

 

UYARI: Hastalık/Kaza gibi nedenlerle sağlık raporu alan ve staja devam edemeyen öğrenciler, raporunu okula bildirmek zorundadır. Bildirim yapan öğrencilerin staj sigorta işlemleri raporlu gün sayısı kadar uzatılacaktır.

 

STAJ ÜCRETİ İŞLEMLERİ

(Ücretli Staj Yapanların Dikkat Etmesi Gerekenler)

Öğrenciye stajyer maaşı ödemeyi kabul eden işletmelerin yapması gereken işlemler;

v  Ücretli staj yaptırmayı kabul ettiğine dair staj protokolünü eksizsiz doldurup imzalaması,

v  Staj ödemesi yapılırken dekontun açıklama kısmına mutlaka “öğrencinin adı-stajyer maaşı” ibaresi yazması ve en az 6.631 TL olarak ödeme yapması gerekmektedir.

Stajyer maaşı ödemesi alan öğrencilerin yapması gereken işlemler;

Öğrenciler yukarıda belirtilen şartlarda iş yeri tarafından kendisine stajyer maaşı ödemesi yapıldığında, ödemenin yapıldığına dair dekontu staj bitim tarihinden itibaren en geç 2 hafta içinde dilekçe ekinde okulumuzun yazı işleri birimine teslim etmeleri gerekmektedir.

Teslim edilen dilekçe ve dekontlar, gerekli inceleme ve işlemlerden sonra ilgili iş yeri hesabına;

ü  İş yerinde çalışan sayısı 20’den az olan işletmelere: 4.420 TL

ü  İş yerinde çalışan sayısı 20’den fazla olan işletmelere: 2.210 TL olarak okulumuz tarafından devlet katkısı geri ödemesi yapılacaktır.

Uyarı: Maaş ödeme miktarı net asgari ücretin en az %30’u (6.631 TL) altında kalan veya dekont açıklama kısmına “öğrencinin adı-stajyer maaşı” yazmayan iş yerlerine devlet katkı geri ödemesi yapılmayacaktır.

 

Yaz Staj Duyurusu

SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

36109

Öğrenci

104355

Mezun

1282

Akademik Personel

2455

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı